Szokás mondani, hogy gyermekkorban számos jele van annak, mi lesz a gyermekből, ha felnő – nos, ez ránk is igaz.
Nézzük csak, mit tanított az a 28 év, amióta 1995-ben megkezdtük működésünket.
Szokás mondani, hogy gyermekkorban számos jele van annak, mi lesz a gyermekből, ha felnő – nos, ez ránk is igaz.
Információkereskedelmi és rendezvényszervezési tevékenységgel indultunk saját termékek mentén, mellyel a 90-es évek szakképzési és szakinformáció kereskedelmi hiányosságát nemcsak pótoltuk, hanem nagyban formáltuk is - fa- és asztalosipari (Magyar Asztalos), illetve, gépjármű fenntartói (AutoSzaki, később Autotechnika) szaklapokkal. Több emeleten keresztül zajlott székházunkban a szerkesztőségi és kiadványszerkesztési munka. Ha valaki nem tudta volna, hogy hol vagyunk, a billentyűleütések gerjesztette hangzavar nem bízott sokat a képzeletre. A portfóliót színesítették ekkor már a Rába, az e.ON, a Volán és egyéb nagyvállalatok kiadványai is.
A 2000-es évek elején indult meg a következő nagyobb éra az életünkben, amikor felismerve az újkori információhordozás lehetőségeit, teljes gőzzel nyitottunk a digitális jelenlét felé is, létrehoztuk a kiadványainkhoz kapcsolódó online szakmai hír és apróhirdetési portálokat. Ahogy megjelentünk egy termékkel, az ügyfelek is igényt tartottak valami hasonlóra. Mondhatni, minden csak jött magától. Ekkor már a sajtófigyelés, weboldalkészítés, újságírás és kiadványszerkesztés, arculattervezés és grafikai munkák a napi rutin részét képezték.
A portfóliónk hízásával egy fő tevékenységi körrel bővültünk, a rendezvényszervezéssel, mely nemcsak a hazai és nemzetközi szakma számára szóló fővárosi kiállításokat és vásárokat, de utánpótlásnevelési céllal megrendezésre kerülő országos szakmai versenyeket és egy akadémia létrehozását is magában hordozta. Ezek nagyban hozzájárultak egy szintén máig fennálló termékünk, a győri Médiabál létrejöttéhez.
A 2010-es évekre tehető az XMEDITOR harmadik fázisának kialakulása, amikor olyan széles körűen jelentkeztek igények egyre sokoldalúbb grafikai szolgáltatásokra, külső és belső vállalati kommunikációra, hogy egy pillanat alatt többdivíziós kommunikációs ügynökségi létben találtuk magunkat. Ekkor már éreztük, hogy nagyobb lehetőség előtt állunk, mint a kezdeti céljaink. Kezdtek felpörögni az események.
A termékeinken túl ez idő tájt már legnagyobb kreatív megrendelőink között szerepelt a Hungexpo, az Audi Hungaria, a Széchenyi István Egyetem és az ORFK-OBB, saját termékeinkkel pedig mind inkább nyitottunk a nemzetközi piac felé. Egyre jobban bővültek a divíziós szolgáltatásaink és haladtunk egy full-service kommunikációs ügynökség felépítéséhez, mely az utóbbi években kezdett igazán irányba állni, miután a 2020-as évek megpróbáltatásain is sikeresen felülkerekedtünk.
Ahogy annak lennie kell, mindig az adott korszakhoz igazítottuk az arculatunkat. És jött 2023, itt állunk egy izgalmas út előtt, amin korunk újabb kihívásaira kívánunk frappáns és csattanós választ adni. Ezért ismét összeültünk, hogy ne csak működésben, hanem vizualitásban is valami újat reprezentáljunk, ha azt mondjuk, vagy azt halljuk, hogy XMEDITOR.
28 év, sok változás, még több lehetőség.