Nagykorú lett a DPF

Nagykorú lett a DPF

A lap és a szerkesztőségi munka iránt érdeklődőket, kedves olvasóinkat köszöntöm, kívánva a 2019-es esztendőre, mind a szakmánkban, mind a magánéletben boldog, eredményekben gazdag, jó egészségben eltelő új évet. Belefogtunk az Autótechnika, jogelődjeivel együtt számított 29. évfolyamának készítésébe, ez még gombócból sem kevés… A cikkek száma több tízezer!

Reméljük, hogy a szakirodalom, az Autótechnika átlapozására, elolvasására mindig találnak időt. Sok telefont kapunk, hogy ez, meg ez érdekli olvasónkat, és a válaszunk többnyire az, hogy bizony ezt – és mondjuk a lapszámot – már részletesen megírtuk.

Belelapozva a januári számba, úgy gondolom, sokaknak, számos érdekességgel tudtunk szolgálni.

A vezércikk a vezetőtámogató asszisztensek rohamos előretöréséről szól, ellepik autóinkat. Már az is világos, hogy a gyártók az autonóm, önvezető technika elemeit itt vezetik be, itt próbálják ki. Javítóipari vonatkozásai, erre utalunk, kiterjedtek, sőt veszélyeket is hordoznak magukban.

Januári számunk, már évek óta, a kipufogógáz-tisztítás technikáját emeli ki. Felnőtt korú, immár 18 éves a személyautók koromszűrésének technikája. Javítóműhelyi gondjai közismertek. Kulcskérdés a megfelelő, kíméletes tisztítás. Reméljük, ha a problémakört megértik a műhelyek, felelősségüknek is érzik a környezetvédelmet. Szólunk a világ legkorszerűbb haszongépjármű koromszűrő tisztítási eljárásáról, mely már Magyarországon is elérhető.

Igyekszünk arra is választ adni, hogy van az, hogy ma a dízelmotor a legtisztább kipufogógázú belső égésű motor. Van dízeljövő?!

A javítási esetek közül csak kettőt emelünk ki: hosszú tévelygés egy TPMS probléma körül és ugyanúgy egy időtrabló hibakeresés az elektromos kéziféknél.

A diagnosztikában az OBD csatlakozóba menő áramkörök vizsgálata és ehhez készített célberendezés a téma.

Célszerszám témában egy ilyen még nem volt kerül terítékre.

Az újautókínálati és garázsipari vásárbeszámolóinkból bizonyára sokaknak lesz figyelemfelkető dolog.

A rendeletkavalkádban van mire koncentrálni…

Az üzleti életben egy új szervizhálózat mutatkozik be az autóüveges lábonálláshoz.

És sok dolgot átugorva, maradjon ajánlónk végére egy szakmai izgalom: Teherautóból mozdony. Vajon ez mi lehet.

Dr. Nagyszokolyai Iván

XMEDITOR

Én is hozzászólok!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük